Dalyvavome Respublikiniame socialinių-emocinių kompetencijų stiprinimo projekte

Naujosios Akmenės ikimokyklinio ugdymo mokyklos skyriaus „Atžalynas“ grupės „Bitutės“ vaikučiai su socialine pedagoge Angelina Kinderevičiene dalyvavo respublikiniame socialinių – emocinių kompetencijų stiprinimo projekte „Liečiu – jaučiu Tave“, kurį organizavo Šiaulių lopšelis-darželis „Bitė“ ir Šiaulių lopšelis-darželis „Berželis“.

Prisilietimas yra seniausia bendravimo forma. Be prisilietimo kūdikis miršta, net jei patenkinami visi kiti jo poreikiai. Todėl prisilietimas yra vienas iš svarbiausių mūsų gyvenimo poreikių. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams yra sudėtinga kontroliuoti savo emocijas, jų raišką, rasti tinkamus būdus nusiraminti ir atsipalaiduoti. 4-6 metų vaikus svarbu mokyti, kaip gali vienas kitam padėti suvaldyti pasireiškusias emocijas, kokie yra emocijų valdymo būdai. Masažo judesius šiame amžiuje galima susieti su žaidimu „Ką aš nupiešiau (parašiau) tau ant nugaros?“        

                 Abipusis vaikų masažas jau daugelį metų sėkmingai taikomas daugiau nei 40 pasaulio šalių mokyklose, popamokinėje veikloje ir dienos centruose. Švedijoje jau keletą metų mokyklos ir darželiai kasdien skiria laiko savimasažo terapijai. O „Happy Kids Massage“ metodika, kuri buvo naudojama šiame projekte, ‒ viena plačiausiai šiuo metu Nyderlanduose ir Belgijoje taikomų „abipusio“ vaikų masažo formų. Vienas iš šios metodikos teiginių yra tai, kad masažo mokymas mažina agresyvų elgesį. Jei vaikas rūpestingai ir tikslingai atlieka glostymo ar kitus masažo judesius ant draugo nugaros, mažai tikėtina, kad jis norės tą pačią nugarą ir mušti.

Nyderlanduose, Belgijoje, Danijoje, Švedijoje atlikti tyrimai parodė, kad ankstyvame amžiuje žaisdami savimasažo ar masažo žaidimus, vaikai tampa atsparesni nepageidaujamam prisilietimui. Prisilietimo žaidimais vaikai mokosi nurodyti savo ribas ir gerbti vienas kito ribas. Atlikdami vienas kitam „masažą“ per drabužius, vaikai mokosi ugdyti pagarbą vienas kitam, rūpinasi, kad atliekamas konkretus judesys nebūtų per daug skaudus draugui. Vaikų masažo žaidimai teigiamai veikia grupės savijautą, skatina vaikus bendrauti, bendradarbiauti, padeda vaikams suvokti savo kūną, skatina pasitikėjimą savimi, mokomasi atsipalaiduoti ir susikaupti, įvardinti savijautą.

Projektas tęsėsi du mėnesius. Kiekvieną savaitę iš organizatorių gaudavome vis kitas užduotėles, kurias vaikučiai noriai mokėsi ir smagiai vykdė, vis užsimindami, kad namuose būtinai masažuos tėvelius ir mamytes. Šiuo projekto metu ugdytiniai klausėsi atpalaiduojančios muzikos, eilėraštukų, mokėsi nusiraminimo būdų, savimasažo bei masažo elementų, geometrinių figūrų bei  skaičių.  Kiekvieno susitikimo metu atliko masažo pratimus ant draugo nugaros rankomis arba masažiniais kamuoliukais.

Socialinė pedagogė 

Angelina Kinderevičienė