Tarptautinis eTwinning projektas „We explorers of our senses“

Nuo š.m. rugsėjo mėnesio mokytoja Olga Kliutska su savo ugdytiniais dalyvauja tarptautiniame eTwinning projekte ,,WE – EXPLORERS OF OUR SENSES‘‘ (liet. ,,MES – SAVO POJŪČIŲ TYRINĖTOJAI“). Šio projekto pabaiga 2025 m. sausio mėnuo. Iš viso šis projektas truko 5 mėnesius.

 Projektas skirtas ugdyti vaikų pojūčius (regą, klausą, uoslę, skonį, lytėjimą) per įvairias veiklas ir aplinkas. Dalyviai įtraukiami į sensorinių patirčių pasaulį, kad natūraliai ir kūrybingai lavintų savo pojūčius. Veiklos skatina vaikų smalsumą, kūrybiškumą, savarankiškumą, leidžia jiems tyrinėti įvairias medžiagas, garsus, kvapus ir aplinkas. Projektas taip pat prisideda prie vaikų pažintinių, motorinių, socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo. Šio projekto tikslas: skatinti vaikų sensorinį suvokimą per patirtines veiklas, skirtas kiekvienam pojūčiui; organizuoti veiklas, ugdančias vaikų pažintinius, socialinius, emocinius ir motorinius įgūdžius per pojūčių tyrinėjimą; padėti vaikams pažinti savo pojūčius ir suvokti jų reikšmę kasdieniame gyvenime; skatinti vaikų savarankiškumą, pasitikėjimą savimi ir kūrybiškumą; stiprinti vaikų bendravimą ir socialinių įgūdžių ugdymą per grupines veiklas bei ugdyti vaikų gebėjimą per pojūčius atpažinti ir valdyti emocijas bei skatinti empatišką elgesį.

Projekte ,,WE – EXPLORERS OF OUR SENSES‘‘ „MES – SAVO POJŪČIŲ TYRINĖTOJAI“  dalyvauja vaikai nuo 3 iki 6 metų. Į šį projektą aktyviai įsitraukė nariai iš 4 šalių: Lietuva (15), Turkija (8), Rumunija (3), Slovakija (1). Projekto metu naudojamos įvairios bendravimo priemonės, tokios kaip „Zoom“ susitikimai ir elektroninis paštas.

Dalyvavimas tarptautiniuose eTwinning projektuose teikia daug naudos tiek vaikams, tiek mokytojui.

Vaikams:

  1. Kultūrinė patirtis: vaikai susipažįsta su kitų šalių kultūromis, tradicijomis, kalba ir gyvenimo būdu. Skatina toleranciją ir supratimą apie pasaulio įvairovę.
  2. Kalbinių įgūdžių lavinimas: net ir mažiausi vaikai pradeda girdėti kitų kalbų frazes ir žodžius, kas stiprina jų susidomėjimą užsienio kalbomis.
  3. Bendradarbiavimo įgūdžiai: mokosi dirbti komandoje, pasitikėti savimi, dalintis idėjomis ir bendrauti su kitais.
  4. Technologijų įgūdžių ugdymas: per įvairias veiklas (pvz., vaizdo skambučius, piešinių siuntimą, fotografijas ar vaizdo įrašus) vaikai išmoksta naudotis technologijomis kūrybiškai ir saugiai.
  5. Smalsumo ir kūrybiškumo skatinimas: nauji projektai ir užduotys įkvepia vaikams norą kurti, išbandyti naujus dalykus bei dalyvauti.

Mokytojui:

  1. Profesinis tobulėjimas: dalyvavimas projekte suteikia galimybę susipažinti su naujomis ugdymo metodikomis ir dalintis patirtimi su kolegomis iš kitų šalių.
  2. Inovatyvių idėjų įgyvendinimas: mokytojas įgyja motyvacijos išbandyti naujas veiklas, kurias įtraukia į ugdymo procesą.
  3. Tarptautinis bendradarbiavimas: plėtojami profesiniai ryšiai, kurie gali tapti ilgalaikiais.
  4. Praktinių technologinių įgūdžių lavinimas: dalyvavimas projekte skatina naudoti įvairias skaitmenines priemones, skirtas ugdymo procesui.
  5. Asmeninis augimas: mokytojas tampa kūrybiškesnis, lankstesnis ir labiau įsitraukęs į ugdymo procesą.
  6. Projekto įvertinimai ir sertifikatai: galimybė gauti tarptautinius įvertinimus, kurie pagerina mokytojo profesinį portfelį.

Dalyvavimas eTwinning projektuose sukuria įdomų, prasmingą ir dinamišką ugdymo procesą, kuris palankus tiek vaikams, tiek mokytojui.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Olga Kliutska