Mentorystė – efektyvi pagalba pradedančiajam pedagogui

Vienas iš efektyviausių būdų dalintis patirtimi yra mentorystė. Siekdami, kad pradedantiesiems pedagogams būtų saugu mūsų įstaigoje, kad jie būtų motyvuoti tobulėti, nuo 2021 m. susitarėme dėl mentorystės ir pradėjome vykdyti šį procesą. Nuo 2021 m. iki 2024 m. balandžio mėn. mentoriais buvo metodininkės Audronė S., Jūratė, vyresniosios mokytojos Audronė R., Renata, Jolita, Daiva, mokytojos Laimona, Larisa – pradedantiesiems ikimokyklinio ugdymo mokytojams: Laurai, Laimai, Oksanai, Gabrielei K., Olgai, Indrei, Vilmai, Audronei Ž., Raimondai, Gretai, Gabrielei A.

Sukaupus 3 metų patirtį, galime teigti, jog svarbiausia mentoriaus ir pradedančiojo mokytojo ryšys. Atsiradus ryšiui pradedame kalbėti apie labai paprastus kasdienius dalykus: ugdymo programas, jų analizę, ugdomosios veiklos planavimą, vaikui aplinkos sukūrimą, priemonių parinkimą ir kt. Mentorystės proceso metu pradedantysis mokytojas stebi mentoriaus organizuojamas ugdomąsias veiklas, o tada pats veda ugdomąsias veiklas, kurias stebi mentorius. Drauge reflektuojama, diskutuojama, pasidalijama sukaupta profesine ir gyvenimiška patirtimi, savo pedagoginio darbo pavyzdžiais. Kartais reikia tiesiog palaikymo, reikia sustiprinti pasitikėjimą, padėti rasti atsakymus į kylančius klausimus. Džiugu, kad bendradarbiavimas vyksta ne vien tik iš mentorių pusės. Savo studijų žiniomis noriai dalijasi pradedantieji pedagogai. Tada ir mes, mentoriai, įsiklausome, apmąstome savo organizuojamas veiklas su vaikais, stengiamės greičiau, efektyviau pritaikyti šiuolaikinius inovatyvius ugdymo metodus ir tobulėti savo profesinėje srityje. Mokyklos direktorius organizuoja bendrus susitikimus, kurių metu reflektuojama apie savo veiklas ir pokytį įvykusį per mentorystės laikotarpį.

Kaupdami mentorystės patirtį stengiamės, kad tai būtų abipusis dialogas, bendra, geranoriška, įdomi ir produktyvi patirtis.

IKU mokyklos metodininkė

Audronė Ruškienė