Kelionė į vaiko smalsumą ir kūrybingumą: dialogas su Reggio Emilia požiūriu

Balandžio 20-21 d. IKU mokyklos metodininkė Audronė Ruškienė ir ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jūratė Badaukienė savo profesines kompetencijas tobulino Seimo Konferencijų salėje (III rūmai), tarptautinėje švietimo konferencijoje „Kelionė į vaiko smalsumą ir kūrybingumą: dialogas su Reggio Emilia požiūriu“. Šios konferencijos tikslas – stiprinti Reggio Emilia ir Lietuvos bendradarbiavimą ikimokyklinio ugdymo srityje, pristatyti autentišką, aktualią, šiuo metu pasaulyje itin populiarią Reggio Emilia regiono švietimo patirtį. Konferencijos organizatorės darželio „Strazdanėlės“ įkūrėja, pedagogė Sonata Latvėnaitė-Kričenienė ir leidyklos „Muzikija“ vadovė Indrė Šeputienė šią ugdymo filosofiją atrado jau seniai – žinių sėmėsi Italijoje, matydamos vaikų sėkmės istorijas, populiarina šią ugdymo filosofiją Lietuvoje. Džiaugiamės, jog turėjome galimybę išgirsti švietimo ekspertų, atvykusių Į konferenciją iš Italijos „Reggio Emilia“. Viena iš pranešėjų – prof. Claudia Giudici reikšminga Reggio Emilia miesto švietimo figūra, patarėja vaikų ir paauglių ugdymo klausimais, nuolat teikianti ugdymo rekomendacijas ankstyvajam ir ikimokykliniam ugdymui. Kita pranešėja – Sara De Poi, kuri nuo 2005 m. audiovizualiniu būdu dokumentuoja „Reggio Emilia“ vaikų ir mokytojų patirtis. Svarbiausi pranešėjų akcentai ir pastebėjimai: išsaugoti ir plėtoti visus įmanomus vaiko saviraiškos būdus. Vaikai moka šimtą kalbų, šimtą būdų mąstyti, žaisti ir kalbėti, todėl vaikas turi teisę pažinti ir išreikšti save įvairiais būdais: žodžiais, jausmais, judėjimu, gimnastika, sportu, šokiu, piešimu, statyba, inžinerija, skulptūra, šešėlių žaidimais, muzika, teatro spektakliais, koliažais, mokslo (fizikos, chemijos, matematikos) eksperimentais. Vaikai yra ne tik mokymosi proceso bendraautoriai, bet ir daugumos projektų iniciatoriai. Pedagogas veikia kartu su vaikais: provokuoja, sukuria kontekstą idėjoms gimti, išgirsta vaikų idėjas, jas panaudoja ugdymo procese. Darželio aplinka (jos grupės, bendrosios erdvės ir žaidimų aikštelės) laikoma „trečiuoju mokytoju“.

Savo patirtimi ir įžvalgomis dalinosi ekspertų grupė, kuri rengė metodines rekomendacijas ikimokyklinio ugdymo pedagogams „Žaismė ir atradimai“. Daug patirta, sužinota, atrasta, įvertinta. Esame dėkingos direktorei Neringai Vaičiūtei-Gabalienei už pasiūlymą dalyvauti šioje konferencijoje.

Ir dar…norėdamos atsikvėpti nuo šurmulio ir įtemptos konferencijos dienotvarkės, vėlai vakare patraukėme Į Vilniaus sakurų parką. Pasigrožėkite! Sakuros jau pačiame žydėjime!

 

IKU mokyklos metodininkė

Audronė Ruškienė