Įspūdingiausia projekto „palangė“ – „Akmenės kanjonai“

Kasmet pajusti pavasarinę nuotaiką, iš arti stebėti ir pažinti augalus kviečia Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras (LMNŠC) ir Vilniaus universiteto botanikos sodas, organizuodamas ekologinį konkursą „Mano žalioji palangė“.

IKU mokyklos skyriai „Atžalynas“, „Buratinas“ ir „Žvaigždutė“ įsitraukė į „žaliųjų palangių“ kūrimą ir stengėsi atliepti, sukurti konkurso organizatorių siūlomą kompoziciją „Augalų architektūra ir dizainas“. Skyriaus „Atžalynas“ vaikai ir mokytojai įsirengė „žaliąsias palanges“ ir užaugino svogūnų laiškus, kviečių želmenis, pipirmėtes, saulėgrąžų daigus ir kt. Atsižvelgdami į konkurso temą iš vaikiškų medinių kėdučių sukonstravo piramidę, kurią papuošė savo augintais augalėliais. Kadangi artėjo Velykos, tad piramidė pasipuošė: vištelėmis, Oliziukais, margučiais, o pačioje viršūnėje pražydo forsitijos šakelė. Taip gimė „Atžalyno“ kūrybinis darbas „Žaliuojanti piramidė“. Skyriaus „Žvaigždutė vaikai ir mokytojos atrado ir suprato žalumos grožį kitaip…Iš pasėtų ir užaugintų vazonėliuose prieskonių ir daržovių daigelių, sukūrė žaliąjį ornamentą. Ši veikla mažiesiems dizaineriams suteikė naujų žinių, išmokė spręsti problemas, priimti sprendimus, atskleidė kūrybinį potencialą. „Žaliasis ornamentas“ – tai „Žvaigždutės“ kūrybinis darbas. Akmenės karjerai yra žmogaus rankų darbo sukurtos teritorijos. Statūs ir įspūdingi skardžiai, didesnių ir mažesnių akmenų krūvos, apaugusios žolynais palieka neišdildomų įspūdžių tiek vaikams, tiek suaugusiems. Dalelę šio nuostabaus kraštovaizdžio konkursui sukūrė kūrybingi IKU mokyklos skyriaus „Buratinas“ vaikai ir mokytojos. Jų kūrybinis darbas „Akmenės kanjonai“.

Konkurse dalyvavo 6500 vaikų, pateikta per 400 darbų. Konkurso komisija vertino ne tik siųstas kūrybinių darbų nuotraukas, bet ir idėjos originalumą, pateikto darbo aprašymą bei pateikimą. Džiugu, jog tarp 27 įdomiausių ir kūrybiškiausių darbų pastebėta ir įvertinta IKU mokyklos skyriaus „Buratinas“ augalų kompozicija „Akmenės kanjonai“ ir pakvietimas dalyvauti konkurso nugalėtojų apdovanojimo renginyje.

Baigiamasis renginys vyko gegužės 25 d. Vilniaus universiteto botanikos sode Kairėnuose (dalyvavo mokytojos Audronė Skirmantienė, Regina Norbutienė ir metodininkė Audronė Ruškienė). Visus dalyvavusius pasveikino LMNŠC direktorius Valdas Jankauskas, Vilniaus universiteto botanikos sodo direktorius dr. Audrius Skridaila, o Vilniaus universiteto botanikos sodo komunikacijos ir paslaugų skyriaus vyr. specialistė Rasa Ryliškienė apibendrino darbus, pateikė naujų idėjų kitiems metams. Daug dėmesio, gražių atsiliepimų, palaikymo, aplodismentų sulaukė mūsų sukurta kompozicija. Geriausius kūrinius rinko ne tik komisija, už labiausiai patikusią palangę balsuoti buvo galima ir LMNŠC Facebook paskyroje. „Akmenės kanjonai“ surinko 402 patiktukus. Skyriaus „Buratinas“ komanda (konkurso laureatai) apdovanoti organizatorių padėkomis, diplomu, dovanomis. Ir džiaugsmas, ir nustebimas aplankė mus, kai komisija paskelbė įspūdingiausią palangę – ja tapo „Akmenės kanjonai“. Mums atiteko edukacijų programos „Pažinkime paukščius drauge“ edukacinis tentas ‚Žalioji ABC“. Ir dar… dovana akims ir sielai – konkurso nugalėtojams suorganizuota edukacinė ekskursija po Vilniaus universiteto botanikos sodą. Grožėjomės spalvingomis rododendrų žiedų kekėmis, įvairių rūšių alyvų žiedais, jų spalvomis, atspalviais, forma,  aromatais, japoniško sodo ramybe ir kt.

Ačiū ekologinio konkurso „Mano žalioji palangė“ komisijai, konkurso organizatoriams už IKU mokyklos skyriaus „Buratinas“ kūrybinio darbo įvertinimą, dovanas, už nuotaikingą baigiamąjį renginį, patirtus įspūdžius Vilniaus universiteto botanikos sode. Ačiū IKU mokyklos visų grupių vaikams, mokytojams, kurie įsirengė savo grupėse „žaliąsias palanges“ sodino, laistė, patyrė daug malonių akimirkų, prižiūrint augalėlius. Ir pats didžiausias ačiū kūrėjams už įdomius, genialius sprendimus, atrandant žmogaus ir gamtos kūrinių panašumus, už galimybę kitiems teikti džiaugsmą.

Gera idėja ir nuoširdus darbas daro stebuklus!

IKU mokyklos metodininkė

Audronė Ruškienė