2022-2023 m.m. mokykloje atliktas vidaus veiklos kokybės įsivertinimas

Nuo 2022 m. ikimokyklinio ugdymo įstaigų veiklos kokybės įsivertinimas atliekamas vadovaujantis Ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas vykdančių mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo metodika ir įstaigos patvirtintu veiklos kokybės vertinimo tvarkos aprašu. Įsivertinimas yra vienas iš esminių mokyklos veiklos veiksnių, padedančių užtikrinti ikimokyklinio ir  priešmokyklinio ugdymo programų vykdančios mokyklos veiklos kokybę.  Veiklos kokybės įsivertinimo tikslas – sukurti įstaigoje kokybės siekio kultūrą, į įstaigos tobulinimo procesus įtraukiant visus bendruomenės narius. Visuminis įsivertinimas – tai plati mokyklos veiklos analizė pagal visas septynias veiklos sritis, rodiklius ir juos detalizuojančius kokybės kriterijus. Šis būdas yra skirtas mokyklos veiklos kokybės diagnostikai ir yra pagrindas teminiam mokyklos veiklos kokybės įsivertinimui.  Visuminis veiklos vertinimas atliekamas kas 3-5 metus. Teminis įsivertinimas – gili, tikslinga, išsami pasirinktos mokyklos veiklos srities analizė, kurią mokykla  atlieka norėdama įsigilinti į iššūkius keliančią mokyklos veiklos sritį. Remiantis visuminio veiklos vertinimo rezultatais, ateinančiais metais pasirenkamos silpnosios sritys ir jos yra tobulinamos atliekant teminį vertinimą.

Nuo 2022 m. spalio 12 d. iki 2023 m. vasario 1 d.  Naujosios Akmenės ikimokyklinio ugdymo mokykloje (toliau – Mokykla) buvo atliktas visuminis įsivertinimas pagal visas septynias veiklos  sritis:  vaiko gerovė, ugdymasis, ugdymo(si) aplinkos, ugdymo strategijos, pasiekimų vertinimas ir ugdymo planavimas, bendradarbiavimas su vaikų šeimomis, bendradarbiaujančios mokyklos kultūra. Įsivertinimą atliko Veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupė, patvirtinta Mokyklos direktoriaus  2022 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. V-87 „Dėl veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupės patvirtinimo“. Vykdyta anoniminė ugdytinių tėvų ir  pedagogų apklausa (dalyvavo 118 ugdytinių tėvų ir 32 pedagogai) bei tirta  3–6 metų vaikų (tyrime dalyvavo 212 ugdytinių) nuomonė apie vaiko gerovės ir ugdymosi aplinkos sritis vadovaujantis piešinio ir pokalbio su vaiku gairėmis.

Geriausiai Mokykloje vertinamos šios sritys:                                                                                                       

 1. Ugdymo strategijos.                                                                                                                    

 2. Ugdymasis.                                                                                                                                 

 3Pasiekimų vertinimas ir ugdymo planavimas.                                                                            

 4. Ugdymo(si) aplinka.                                                                                                                     

 5. Vaiko gerovė.                                                                                              

 Tobulintini aspektai:                                                                                                                                           

1. Besimokančios organizacijos kultūra.                                                                                         

2. Bendradarbiavimas su vaikų šeimomis.

Atsižvelgiant į gautus  bendrus  kiekvienos  įsivertinimo srities ir jos rodiklių kiekybinius  įsivertinimo    lygmenys  bei  nustatytus  stipriuosius  ir tobulintinus  mokyklos veiklos aspektus, parengtas Mokyklos  veiklos kokybės tobulinimo planas kuriame numatyta įgyvendinti šiuos uždavinius: 1.Tobulinti bendravimo ir bendradarbiavimo aspektus tarp ugdytinių tėvų ir pedagogų.                                                                                                                                                             

2. Gerinti teikiamų švietimo paslaugų kokybę tobulinant darbuotojų kompetencijas ir skatinant lyderystę.                                                                          3. Organizuoti  ugdymo turinio proceso  ir rezultatų gerosios patirties sklaidą.                                         

4. Kurti įvairias vidaus ir lauko ugdymo(si) aplinkas pritaikytas visapusiškam vaikų ugdymui.                                                                                                  5. Atsižvelgiant į Mokyklos  veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus, rengti ir koreguoti strateginius bei  metinius veiklos  planus.


Kviečiame išsamiau susipažinti su 2022-2023 m. m. vidaus veiklos kokybės įsivertinimo rezultatais ir dokumentais, reglamentuojančiais įsivertinimą: https://www.ikumokykla.lt/veiklos-auditas/


Veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupės vadovė

 Regina Petraitienė